Contoh:
-Tanjakan/lif untuk yang tidak boleh berjalan
-Menyediakan Kerusi Roda percuma utk digunakan
-Tempat yg ditetapkan utk di dalam bilik seminar
-Tempat meletak kereta yang ditetapkan
Sebab:
-Mereka sama seperti kita. Mungkin ada fikiran/pendapat yang berguna
-Masih manusia yang tidak patut dipulaukanPengalaman Pertandingan Sukan Olimpik Belia
Pertandingan Apa?
- Gimnastik
Dengan?
-Kelas/Rakan-Rakan Sekolah
Di Mana?
-Stadium di Bishan
Sesuatu yang terjadi:
-Seorang pemain terjatuh dan tercedera
-Menolongnya
Pelajaran:
Sesuatu yang menyeramkan, selalu harus berhati-hati, walaupun macam mana kita konfiden
Cara-cara memupuk hubungan antara guru dan pelajar.
Hubungan yang Baik - Definasi.
Cara-Cara boleh digunakan di mana-mana, pada sekolah rendah hingga ke maktab rendah. Skop yang luas. Isi mesti 4.
3 Cara, dan lagi satu aspek negatif, dan mencakap bagaimana boleh menjadi lebih kukuh.
-Hari Guru, merapatkan hubungan, seperti apabila merancang untuk Hari Guru, mereka harus membuat "proposal" yang memberi mereka tanggungjawab dan kepercayaan yang diberi kepada mereka untuk melakukan sesuatu.
-Perlawanan sukan antara satu sama lain
-Sesi perbincangan tidak formal (Tidak merujuk pada akedemik sahaja)
Mencukup: Memberi isi
Lebih dari cukup: Isi Negatif
Meyakinkan: Cadangan yang baik
Soalan 5:
Tidak mahu mendengan nasihat, akhirnya gagal.
Soalan 3: Menyaksikan, harus mengalami sukan itu. Boleh menonton secara fizikal atau melalui televisyen. Boleh menjadi sukan bola, dan sebagainya. Harus mengenai sukan olimpik. Satu pertandingan sahaja. Fokus satu permainan secara terperinci. Lebih daripada cukup: Pengalaman yang mengubah fikiran pada penyelesaian. Apa yang boleh pelajari, dari etika "sportsmanship" atau sifat kesukanan. Menjadi refleksi.
ReplyDelete