Monday, September 5, 2011

Peta Minda_2HML_Q1,3, 4, 5

Kemudahan utk Oran yg Kurang Berupaya

Contoh:
-Tanjakan/lif untuk yang tidak boleh berjalan
-Menyediakan Kerusi Roda percuma utk digunakan
-Tempat yg ditetapkan utk di dalam bilik seminar
-Tempat meletak kereta yang ditetapkan

Sebab:
-Mereka sama seperti kita. Mungkin ada fikiran/pendapat yang berguna
-Masih manusia yang tidak patut dipulaukan

Pengalaman Pertandingan Sukan Olimpik Belia

Pertandingan Apa?
- Gimnastik

Dengan?
-Kelas/Rakan-Rakan Sekolah

Di Mana?
-Stadium di Bishan

Sesuatu yang terjadi:
-Seorang pemain terjatuh dan tercedera
-Menolongnya

Pelajaran:
Sesuatu yang menyeramkan, selalu harus berhati-hati, walaupun macam mana kita konfiden

Cara-cara memupuk hubungan antara guru dan pelajar.

Hubungan yang Baik - Definasi.

Cara-Cara boleh digunakan di mana-mana, pada sekolah rendah hingga ke maktab rendah. Skop yang luas. Isi mesti 4.

3 Cara, dan lagi satu aspek negatif, dan mencakap bagaimana boleh menjadi lebih kukuh.

-Hari Guru, merapatkan hubungan, seperti apabila merancang untuk Hari Guru, mereka harus membuat "proposal" yang memberi mereka tanggungjawab dan kepercayaan yang diberi kepada mereka untuk melakukan sesuatu.

-Perlawanan sukan antara satu sama lain

-Sesi perbincangan tidak formal (Tidak merujuk pada akedemik sahaja)

Mencukup: Memberi isi

Lebih dari cukup: Isi Negatif

Meyakinkan: Cadangan yang baik

Soalan 5:

Tidak mahu mendengan nasihat, akhirnya gagal.

1 comment:

  1. Soalan 3: Menyaksikan, harus mengalami sukan itu. Boleh menonton secara fizikal atau melalui televisyen. Boleh menjadi sukan bola, dan sebagainya. Harus mengenai sukan olimpik. Satu pertandingan sahaja. Fokus satu permainan secara terperinci. Lebih daripada cukup: Pengalaman yang mengubah fikiran pada penyelesaian. Apa yang boleh pelajari, dari etika "sportsmanship" atau sifat kesukanan. Menjadi refleksi.

    ReplyDelete